Képzelt riport egy budapesti „Metál fesztiválról”

Képzelt riport egy budapesti „Metál fesztiválról”
Megosztom
  •  
  •  
  •  
  • A taxis társadalmat évek óta foglalkoztatja az ön által fémjelzett országos csúcsszervezet, az Országos Taxis Szövetség támogatottsága, tagságának száma.
  • Igen, hmm, igen. Megjegyezni kívánom, hogy kenyéradó gazdáim mintegy 80 évre titkosították ezen adatokat. Azonban úgy gondolom, ezen józan pillanatomban, először és vélhetően utoljára (ez a józan pillanatra is vonatkozik), válaszolok. Csúcs-csúcs országos szervezetem tulajdonképpen a taxis ágazat fuvarkufár oldalának érdekképviseletét látja el, tehát nem szabad arra gondolni, hogy a taxisok érdekeiért áll ki. Így értelemszerűen azt a pár darab vezetőt tömörítem szervezetembe (jujj, de szomjas vagyok), akik a fővárosi taxis piacot uralják, azaz logikusan kihasználják. Hogy ez mitől országos, azt én sem értem, de azt mondták, mindent nekem sem kell tudnom, az országos jobban hangzik, és kész. Megmondják, mit nyilatkozzak, és slussz.
  • Nem érzi ezt kicsit visszásnak? Hiszen a szakszervezet, az érdekvédelem a dolgozókról, azaz a rabszolgákról kellene szóljon, hogy azért ne dögöljenek bele a munkába.
  • Nem! Valahogy nekem is meg kell élnem.
  • Az sem zavarja, hogy félretájékoztatja a nézőket, olvasókat? Gondoljunk csak a nemrégiben nagy vihart felvert, Balaton Soundon történtekre, melyek kapcsán egy igaz szó nem hagyta el a száját, maximum a neve.
  • Nem, ez így helyes, hiszen a fuvarkufárok érdeke így kívánja. És hát náluk is van ranglétra. Aki többet tesz le az asztalra, azt jobban védem, a kicsik meg …. hát így jártak.
  • A fővárosi taxis rendelet hatodik évét éli, szóval lassan iskolás korú lesz. Egy pár szóban összefoglalná a tapasztalatokat?
  • Hát…. Ez egy nagyobb téma. Szomjas vagyok. Víz van csak? Akkor inkább nem vagyok. Nos! Mi volt a kérdés? Ja. Megvan. Visszanyúlok a tervezés időszakáig. Szép időszak volt…. Akkor lettem nagyon országos. Soha nem felejtem el, az első tarifaszámítások valami 600 Ft/km tarifát indokoltak. De hát ezt egyrészt nem bírja el a piac, másrészt meg a végén még pénz maradna a taxisoknál. Az pedig nem jó, mert akkor nem dolgozzák ki a belüket is, hogy a leadón felül még akciós párizsira is fussa. Akkor legyen a fele! A képlet egyszerű: 300Ft/km – akkor dupla annyi időt kell dolgozniuk – jóval több üzemeltetési költséggel -fiatalabb autópark (drágább autók) – úgyis emeljük a tagdíjakat (mert csak) – stb . mínusz 20 Ft,- hogyaszondja = 280 Ft.  Ezt így mindenki megértheti. És meg is értették. Olyan whiszkék, izé büszkék voltam/vagyok. Nem várt segítséget kaptunk a biztosítóktól, akik szintén nagyobb szeletet kértek a tortából. Mert csak. A droszt díjakon nagyon sokat gondolkoztam/tunk. Próbáltunk a taxis létszám/droszt szám közös nevezőjéből valami szép számot kihozni, de aztán rájöttünk/tem, hogy a két tényező sehogy sem aránylik egymáshoz egészséges összegre emelhetően. Így aztán lett annyi, amennyi. Mert miért ne? Arra már nem emlékszem, a sárga kinek jutott eszébe, de azt vita nélkül elfogadtuk, az egységes szín indoklás jó lesz. Persze vigyázni nem tudnak a szép és jó saját dolgaikra, úgyhogy jelenleg van màr jó pár autó, amelyiken minden elem más árnyalatú sárga, de ezzel kevéssé foglalkozunk, főleg, ha jól fekszünk a birka fuvarkufárjánál. Ennyit a jó ötletekről.
  • A taxis szlengben a hiéna rég ismert kifejezés, szeretik a médiában is. Pár szót ejtene róluk? Esetleg ha definiálná, mi is pontosan a hiéna.
  • Defini, dzifi, dezer, definci, (a whiskey), diző.. hagyjuk. Szóval pontosítom a fogalmat. A hiéna a saját maga által kijelölt területét a végsőkig védő, kizárólagosságra törekvő “taxi szolgáltatás” főbb nevesebb képviselőinek egyedei. Ilyenek például a Főtaxi, lásd reptér, de más taxi szolgáltató társaságok, azaz fuvárkufárok, akik pl. szórakozóhelyekre, rendezvényekre telepítik a saját rabszolgáikat. Fellelhetők még kisebb létszámú csoportjaik város szerte, de ők elenyésző károkat okoznak a nagy, hivatalosnak látszó hiéna vezetőkhöz képest. Viszont nem élvezik a bizalmunkat, így folyamatosan rájuk verjük a balhét, és őket szidjuk a médiában. Na? Milyen ügyesen csináljuk?
  • Pár szóban összefoglalná a fentieket, és úgy általánosságban a kialakult helyzetet?
  • Hát, kérem, saját szavakkal nem tudnám ezt, mert már régen elvesztettem az önálló megszólalás élményét, ezáltal annak képességét is. De talán most megpróbálom, hátha sikerül. Amikor hozzá nem értő, plusz az én/mi gondos dezinformációink (pfü, ez egy nagyon nehéz szó volt) alapján egy valaha szakmának nevezett tevékenység rabszolga oldalát agyonszabályozzák, a másik oldalon pedig a BKK, fuvarkufárok, biztosítók, stb. szabad rablását – mintegy jótékonyan – engedélyezzük, és szemet hunyunk a visszás dolgaik felett, de ezzel együtt az igyekezettől kicsüngő nyelvvel a rendrakást kommunikáljuk évek óta, az a jelenlegihez hasonló kaotikus állapotokat eredményez. Megjegyezni kívánom még, a zseni(k) átlátják a káoszt. És a főnökeim szörnyen zsenik. Legalábbis nekem azt mondták, ezt feltétlenül mondjam el! Köszönöm a lehetőséget! Pápá mindenkinek! És kérek gyorsan egy felest!

Taxis Tivadar