“Takkdíj” és Hungaroring

“Takkdíj” és Hungaroring
Megosztom
  •  
  •  
  •  

Ha nem érdekelnek a cuki árak, görgess az aljára, az biztos érdekelni fog. 🙂

“Idén 33. alkalommal rendeznek Forma 1-es futamot a Hungaroringen, és ahogyan minden évben, úgy idén is tátva maradhat a magyar ember szája a csúcseseménytől. Pontosabban annak áraitól. A nagyszabású sportprogram három napon át, augusztus 2-től 4-ig tart, ám a Pénzcentrum egyik olvasója már pénteken kilátogatott a szabadedzésekre és készített néhány fotót a Hungaroringen tapasztalható árakról. Az étlapokat közzé is tették.

Így derült ki:

  • Egy szelet pizza  2000 forintba,
  • egy perec 1000 forintba,
  • egy szelet rétes szintén 1000 forintba,
  • a palacsinta 1500-2000 forintba kerül,
  • a roston sült tarja, vélhetően nem kilós árban 3200 forint.
  • Előbbi azonban kifejezetten jutányosnak tűnik a 4000 forintos gírosztálhoz képest,
  • a szendvicsért elkért 3000 forintról is érdemes lehet szót ejteni,
  • ahogyan kihagyhatatlannak tűnik: egy adag sült krumplit 1200 forintért adnak.
  • Ha mindezt ízetlennek találnánk, 400 forintos ketchupot és mustárt, esetleg 300 forintos kenyeret kérhetünk ebédünk mellé.
  • Van még az étlapon 3500 forintos magyar kolbász, méghozzá kifliben!
  • Aki eszik, igyék is: 800 forintot kérnek a fél literes üdítőkért, 1000 forint egy dobozos sör.
  • Az ásványvízért 600 forintot, míg a limonádéért 1200 forintot kell fizetni.”

Mindezt az index.hu írta meg, de már senki nem lepődik meg ennyi év után az árakon. Vajon a taxisok meglepődnek azon, hogy a nagy, okos, és annyira szeretett fuvarkufárok eme jeles alkalom örömére felemelik a tagdíjakat, a leadókat, és minden egyebet, amit még “kötelező” címszó alatt le tudnak húzni? Kétlem! Rossz nyelvek szerint a Zengő team 30.000 plusz forintot kér erre a pár napra, amíg döbörögnek a vasak a ringen, de az újoncok sem akarnak kimaradni a sorból, ahogy a mellékelt, nemrégiben kapott kép bizonyítja.

Megvan a matek, fuvarkufár részről? Ugyanannyi sofőr még több utast akkor tud kiszolgálni, ha többet tejel a címkiadónak. Logikus, nem? Nem az lenne a lényeg, hogy lehessen végre közlekedni a városban, nem is az, hogy hatékonyan működjön a rendszer, és ha valaki taxit hív, akkor legyen is autó. Az mind nem számít! Több utast kiszolgálni ugyanannyi autóval akkor lehet szuperül, ha a sárga rabszolga többet tejel a gazdinak. A kulárét hajtják ki a taxisból, ha egy tízezres kanyarból nem akar 2500-at hajbókolva fuvarkufárnak bevinni.

Persze a sok birkának biztos megéri a 7500 forintos fix transzfer ár, nem kell sokat szívnia az M3 és Mogyoród körüli dugóban, csak alig egy-két órát. Meg utána egy kicsit, a mindenhol lezárt, feltúrt, szétbarmolt városban. Ha négy nap a ring, napi kettő-négy kanyart simán megcsinál, már marad is rajta vajaskenyérre való a leadók után. Ugye?

Azért kicsit gusztustalan, hogy ugyanazért a fix tarifáért kell mennie a pesti taxisnak a Hungaroring alatti őrületben, azokkal, akik egyébként alaphangon két-három-négyszázezret fizetnek ki ezért a négy napos mulatozásért, mint a nyugdíjas Jucika nénivel a hétköznapokon, a hajnali kórházjáratra.

Emellett már csak hab a tortán, hogy ez az ár az az ár, amiért a kicsit sem Über, de azért kellőképpen fehér rendszámos, ennek okán semmiféle taxishoz hasonló leadót nem fizető, sárgításért, drosztdíjért, BKK-nak nem tejelő, de kötelező biztosítást is csak a “normál” kocsi után csengető cég fuvarozza – hirdetetten – az emberkéket a Hungaroringre.

Kíváncsian várjuk a taxisok képeit, üzeneteit e témában, és kiemelt figyelemmel várjuk, vajon a Sziget fesztivál kapcsán milyen “alkalmi”, “egyszeri” és “csakmostcsakneked” emelések jönnek. Csak úgy, az NKH ellenőrzése mellé, ami persze a Hungaroring mellé települt most át. Hirtelen nekik sem a reptér fáj már annyira, és esélyes, hogy jövő héten sem az fog. Fogadunk rá?

Nyitókép forrása: 444.hu