Karácsony Gergely: a legtöbb helyen megmarad a Nagykörút kerékpársávja

Karácsony Gergely: a legtöbb helyen megmarad a Nagykörút kerékpársávja
Megosztom
  •  
  •  
  •  

A Dohány utcáig visszakapják az autósok a kétszer két sávot, a biciklis sávot pedig a parkolók helyén alakítják ki.

A Dohány utcáig visszakapják az autósok a kétszer két sávot, a biciklis sávot pedig a parkolók helyén alakítják ki. A Nagykörút többi részén, a Blaha Lujza tértől a Nyugati térig viszont marad az egysávos autósforgalom – mondta el Karácsony Gergely a Nagykörútról szóló sajtótájékoztatón.

Április végétől, a járványügyi helyzethez kapcsolódóan megvalósítható kerékpárosbarát intézkedéssorozat egyik lépéseként Budapest egyik legfontosabb útvonalán, a Nagykörúton épült ki ideiglenes kerékpársáv, először az Üllői út és a Váci út közötti 3 kilométeres szakaszon, majd júliustól a Ferenc körúton is. A mindkét irányú útpályán felfestett kerékpársáv miatt a körút az autók számára egysávos lett.

Hónapok óta foglalkoztatja tehát a budapestieket az, hogy megmaradnak-e a kerékpársávok a Nagykörúton. Karácsony Gergely mai sajtótájékoztatójában elmondta:

22 civil szervezet álláspontjával értünk egyet, akik azzal érveltek, hogy a Nagykörút legyen Budapest főútja. A kompromisszumos javaslatunk alapján, aminek kialakítása a napokban elindul a kerékpárosok továbbra is biztonságosan biciklizhetnek, az autósoknak majdnem teljesen visszaadjuk az utat, az ott élőknek pedig jobb környezetet szeretnénk teremteni.”

– mondta el a főpolgármester, majd hozzátette, hogy:

A parkoló sávban alakítjuk ki a kerékpársávot, így visszaadjuk az autósoknak a 2*2 sávot a Dohány utcáig. Az azt követő szakaszon marad a 2*1 sáv, mert itt nem lehet a kerékpársávot a parkolóban kialakítani, de itt járdaszigeteket fogunk kialakítani, azért, hogy kedvezőbb lámpaprogramot kaphassanak az autósoknak.

Balogh Samu kabinetfőnök, várostervező elmondta a sajtótájékoztatón, hogy

A BLAHA LUJZA TÉR EGY VÁLASZÓ VONAL, ETTŐL KEZDVE A PETŐFI HÍDIG VISSZAÁLLÍTÁSRA KERÜL A KÉTSZER KÉT SÁV, A PARKOLÓKAT VISZONT ELVESSZÜK. A BLAHA LUJZA TÉR ÉS A NYUGATI TÉR KÖZÖTT MEGMARAD A MOSTANI ÁLLAPOT APRÓ MÓDOSÍTÁSOKKAL, DE A CSOMÓPONTOK ELŐTT KIALAKÍTANAK KÉTSÁVOS MEGOLDÁSOKAT, ILLETVE OLYAN LÁMPAPROGRAMOK LESZNEK, FŐLEG A GYALOGOSÁTKELŐKNÉL, AMI NAGYOBB KAPAITÁST TUD BIZTOSÍTHATÓ AZ EGYSÁVOS KIALAKÍTÁS MELLETT IS.

A következő lépések már szeptember folyamán megtörténnek, most a héten elindul a kivitelezés. A változások zöme szeptember elején megtörténik, másik rész a hónap végén.

A ősz folyamán komplex tervezés indul, aminek alapja egy közösségi tervezés a Nagykörút jövőjéről. A főpolgármester ezt követően hozzátette, hogy az áruszállítást ezt követően is engedélyezik. Ezzel a megoldással 400-500 parkolóhelyet kell beáldozni.

Fürjes Balázs Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a sajtótájékoztató előtt ugyanezt a megoldást javasolta a fővárosnak, hogy a tanévkezdés előtt adják vissza az elvett sávot az autósoknak, megoldásként pedig a parkolók helyetti kerékpársávról írt bejegyzésben:

Forrás: bringazas.hu