Megoldások taxis problémákra?

Megoldások taxis problémákra?
Megosztom

A FODESZ oldalán találtuk megosztva az alábbi meghívót, melyet ezek szerint a bejegyzett érdekképviseletek elnökei és még sokan mások is megkaptak.

Megkerestük hát a Taxisok Operatív Törzsét, mondják el nekünk, pontosan mi is ez az esemény. Az alábbi választ kaptuk:

Aki figyelemmel követte munkánkat a veszélyhelyzet ideje alatt, az pontosan tudja, hogy nem csak a Taxisok a védekezésért csoportot koordináltuk sikeresen, de a taxisok véleményének meghallgatásával komplett és komplex javaslatcsomagot állítottunk össze a szakmánkat elért válság kezelésére. Ezt a javaslatcsomagot nem csak az érintett hivatalos szerveknek küldtük meg, de megosztottuk a nagy nyilvánossággal is, és elmondhatjuk, hogy összességében jól fogadták.

Most azonban azt látjuk, hogy bár korántsem gondoltuk, hogy minden egyes javaslatunkkal egyetértenek és megvalósítják azokat, de mindösszesen csak az erkölcsi bizonyítvány bevezetését látták érdemlegesnek eddig.

Mi pedig azt látjuk, hogy a szakma kínlódik. A turizmus visszaesésével, pontosabban annak teljes hiányával a taxisok bevételei jelentős mértékben csökkentek, azonban kiadásaik megmaradtak, vagy éppen emelkedtek. Pontosan látjuk és halljuk, hogy egyes fuvarszervezők a kialakult helyzet dacára is tagdíjat emelnek, akár burkoltan, akár nyíltan.

Mindeközben politikai színtéren megy az egymásra mutogatás, hiába nyilatkozta azt a miniszterelnök úr, hogy segíteni akar és segíteni fog, ha a végrehajtó szervek inkább a bűnbakokat keresik egymás között.
Látjuk azt is, hogy vannak bejegyzett, kvázi hivatalos érdekképviseleti szervek, minimális létszámmal, és minimális tevékenységgel. Van, amelyik kizárólag a médiahaknikra specializálódott, miközben kizárólag egyetlen fuvarszervező érdekeit képviseli, van, amelyik kétségbeesetten ír leveleket mindenhová, de kevés sikerrel, és van, amelyik kizárólag a drasztikus megoldásokban, a lezárásokban és blokádokban látja a megoldást.
Persze mindegyiknek megvan a maga létjogosultsága, a megfelelő helyen és időben, a megfelelő módon.

Megkaptuk, hogy mi nem vagyunk bejegyzett szervezet, nincs jogunk senkivel sem megbeszélést folytatni, mert tótumfaktumokkal nem lehet csak úgy ukk-mukk-fukk beszélgetni, mert törvény szabályozza, ki kivel állhat szóba. Mi még ekkora baromságot nem hallottunk.
Volt bejegyzett érdekvédő, aki azonnal azt írta vissza válaszként, hogy köszöni ugyan a meghívást, de “a meghívottak nagy százalékban köztörvényes bűnöző, akikkel nem szívesen beszélgetnék”.

Mi úgy gondoljuk, hogy elsődlegesen a saját érdekeinket képviseljük, tekintettel arra, hogy normálisan működő érdekvédő szervezete a taxisoknak nincs. Ehhez be tudott csatlakozni még igen sok taxis, akik rájöttek és megértették, hogy így is lehet, nem csak tagdíjjal, meg tagsági belépéssel, meg egyéb hülyeségekkel, valós tettek nélkül.

Azt szeretnénk elérni ezen a megbeszélésen, hogy egyrészt pontosan értsük és tudjuk, mit melyik szervezettől kell és lehet kérni, melyik témában kivel kell és érdemes tárgyalni. Szeretnénk elérni, hogy egységes álláspontot képviseljenek az érdekvédő szervezetek, és ne fordulhasson elő például olyan, hogy míg matematikai számítások alapján kérjük a 15 éves autó korhatárt, addig az egyik érdekvédő 11 vagy 12 évért lobbizik.

Az a tény, hogy az MKIK partner tudott lenni ennek az egyeztető megbeszélésnek a szervezésében és helyet ad annak, véleményünk szerint sokatmondó. Bízunk benne, hogy a meghívottak többsége eljön, és a támogatásukkal konszenzusra jutunk.

Ha nem, ha a sértődések, a hisztik, az egyéni sérelmek ismét felülírják a közös érdeket, akkor szabad a pálya. Valaki vagy valakik biztos keresztbe állnak majd az útakon és indulhat egy újabb blokád. De abban reménykedni, hogy csaták megnyerése nélkül is lehet háborút nyerni, kizárólag a harag és az erőszak hatalma által, igen naív dolog.