Schanda Tamás: A kormány támogatja a budapesti taxisokat

Schanda Tamás: A kormány támogatja a budapesti taxisokat
Megosztom
  •  
  •  
  •  

A kormány támogatja a budapesti taxisokat – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára csütörtökön a Facebookon.

Schanda Tamás azt írta, Palkovics László innovációs és technológiai miniszterrel, valamint Láng Zsolttal, a Fidesz-KDNP fővárosi frakcióvezetőjével egyeztettek csütörtökön a budapesti taxisok érdekében.

Hozzátette, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) által is támogatott módosítási javaslat lehetővé teszi, hogy azok a taxisok, akiknek idén lenne 10 éves a munkához használt gépkocsijuk – így a korábbi szabályozás értelmében fiatalabb autót kellene venniük – haladékot kapjanak.

A koronavírus-járvány nagy károkat okozott a budapesti idegenforgalomnak, így mindent meg kell tennünk a turizmus által érintett munkahelyek megvédésért. Biztosítani kell a magyar családok megélhetését, Magyarországnak működnie kell – emelte ki az államtitkár.

Nem segítenek Karácsonyék – bajban a fővárosi taxisok

Évi nettó néhány tízezer forint kedvezményt adna a főváros a taxisoknak. A drosztdíjat nem engedik el, mindössze csökkentik, és csak a jövő évtől.

Pedig a budapesti taxispiac azonnali segítségre szorul – írja a Világgazdaság.

Januártól szeptemberig több mint 1100 személytaxi-szolgáltatási engedélyt adtak vissza Budapesten – derül ki abból a statisztikából, amelyet a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közölt a Világgazdasággal.

Az év elején még mintegy 7000 ilyen jogosultságot tartottak nyilván, az ősz első hónapjára 5900-ra apadt a számuk. Mindez csaknem 16 százalékos visszaesés, tehát kilenc hónap leforgása alatt minden hatodik taxiengedély megszűnt. A gyakorlatban jóval látványosabb lehet a sárga autók eltűnése a fővárosból: a ténylegesen szolgáltató sofőrök száma a BKK szerint lényegesen eltérhet a hivatalos adattól, erre vonatkozóan ugyanakkor nincs pontos mérés. Az Országos Taxis Szövetség 4500 főre becsüli a dolgozó taxisokat.

A koronavírus-járvány miatt a sofőrök tavasszal 80-90 százalékos forgalom-visszaesést tapasztaltak a tavalyi hasonló időszakhoz képest, ami nyárra 40-50 százalékos mínuszra korrigált. A piacra negatívan hatott a szeptemberre bejelentett határzár, illetve addigra már a kormányzat által elérhetővé tett adó- és járulékmentesség is kifutott.

A pandémia második hullámában egyértelművé vált, hogy a taxiszegmens nem maradhat mentőöv nélkül. Úgy tűnik, a problémára most már a fővárosi vezetés is reagál, ez azonban a szerdai közgyűlésre beterjesztett javaslat értelmében kimerül annyiban, hogy csökkenhet a taxiállomás-használati hozzájárulás, vagyis a drosztdíj.

Budapest hozhatna arról döntést, hogy az idén beszedett drosztdíjakat valamilyen formában jóváírja az érintetteknek, a jövőben pedig átmenetileg ingyen szerződik a drosztokra. Ehelyett a jelen állás szerint voltaképpen olyan pénzről mond le, amely eleve kérdéses, hogy milyen mértékben folyna be a főváros kasszájába.