Taxi, biztosítás, miegymás…

Taxi, biztosítás, miegymás…
Megosztom
  •  
  •  
  •  

…avagy mibe rokkan még bele a szakma?

Találtunk egy posztot a facebookon, és alatta érdekes csevejt. Például ilyen kommenteket:

“2014 környékén írtam ki először, és beszéltem akivel tudtam, figyelem, emelik a díjakat. És emelik, és emelik. Senkit nem érdekelt. Itt az eredménye! Az, hogy szóvá tettük páran az aktuális tárgyalásokon, nem érdekelt szintén senkit, mert pont csak az a pár száz autó hiányzott közben a hátunk mögül, akik éppen nem értek rá. Mint egyébként semmire a saját érdekükben. Erről ennyit!”

“De a helyzet nem mai, csak most csúcsosodik. 7 éve nem érdekelt senkit, most itt az eredménye. Ha nincs ez a pandémiás helyzet, most is simán szó nélkül hagynák. Csak most szar a helyzet. Nem tudok mit mondani a saját érdekek több év alatt tapasztalt lesz…. rására. Ez van. “

“Érdekes módon a civil autók nem így vannak számolva. Ugyanakkor probléma, -ha már itt tartunk- hogy amit nem taxiként gurulok, mondjuk családi céllal, arra miért kell emelt díjat fizetni? Úgyhogy több sebből vérzik a történet. Jelenleg egyébként az MNB vizsgálja a kötelező biztosítások körüli visszásságokat. Nem csak taxira vetítve. Gyanítom sok eredménye nem lesz. “

“Tudom. Én az uniqánál is dolgozom. Civil autónak olyan összegeket kalkuláltam hogy több esetben én küldtem el az ügyfelet mert nem volt bőr a képemen megkötni.Jelen esetbe nálunk +72% – al kalkulál taxi esetében. Mivel a vezetőség ráébredt hogy ez senkinek se jó így áprilistól jelentősen csökkenti az árakat.Az indok egyébként taxi esetében az volt a magas díjakra,hogy 1) a taxik okozzák a legtöbb kárt, 2) a taxisok hamis betétlapokkal játszották ki a biztosítókat! Azt gondolom,hogy amikor ezt így megemelték mindannyiunknak, összefogva ki kellett volna állnunk magunkért. Sajnos erre a taxis társadalom, de sorolhatnám ide az ország jelentős részét nem képes. Megaláznak, elveszik a méltóságunkat, szarba se vesznek és nem történik semmi.”

És akkor tegyük tisztába a kérdést.

Hét éve vinnyorásznak a taxisok a folyamatosan emelkedő kgfb miatt. Ám még véletlenül sem egyszerre, egy időben, hanem mindig van egy-egy kétségbeesett sofőr, akinek ez eszébe jut, a többi meg szaladgál tovább boldogan a maga kis ezerforintos piackanyarjaira.

Egyetlen percig nem jutott eszükbe, hogy miközben a NAV elszámolásban külön tudják és lehet, sőt, kell választani a taxi üzemmódban utazott kilométereket a magánutaktól, addig ugyanez a biztosításoknál nem lehetséges.

A fent idézett, biztosításban dolgozó hölgy kommentje alapján kiderül, hogy a biztosítók a folyamatos, brutális, állítása szerint 72 %-os feláras emelés okaként azt mondják, hogy egyrészt a taxik okozzák a legtöbb kárt a hazai közlekedésben, másrészt a taxisok hamis betétlapokkal játszották ki a biztosítókat. Természetesen bizonyítékot ezen állításokra soha, sehol nem közöltek. Tehát egyszerűbb volt mindenki számára egységesen emelni a biztosítási díjakat, mintegy kollektív felelősségként. De hát Churchill óta tudjuk, hogy ezek is csak annak a statisztikának hisznek, amit ők hamisítanak.

Nem mellékesen elfelejtik azt, hogy bár a taxisok sok kilométert vezetnek, még mindig ők azok, akik hivatásos jogosítvánnyal rendelkeznek, amit azért nem hajigálnak úgy az emberek után, mint az úrvezetőit. Arról is elfeledkeznek, hogy a taxisokat érintő baleset jelentős részében a taxis elszenvedő és nem okozó fél.

És persze soha, sehol nem láttunk bizonyítékot a hamis betétlapokra, nem adtak hírt az ezekkel kapcsolatos rendőrségi eljárásokról, tehát megint ott tartunk, hogy ők állítanak valamit, és elvárják, hogy ezt mindenki elfogadja, elhiggye, és ez alapján fejet hajtva, mea culpát visítva viselje a felelősséget mások esetleges bűneiért.

És aki ezek után is úgy gondolja, hogy őt még mindig nem érinti a biztosítási piacon kialakult visszásság, annak felhívnám a figyelmét, ne dőljön hátra nyugodtan a fotelban, mert egy dolog biztos: előbb vagy utóbb őt is el fogja érni a brutális emelés.