Ilyen nincs, ilyen nincs, és mégis van….

Ilyen nincs, ilyen nincs, és mégis van….
Megosztom
  •  
  •  
  •  

Sokszor írtunk már a közel sem taxisbarát fuvarkufár cégekről, azok működéséről, az úgynevezett tagdíj rendszer visszásságairól, arról, hogy pontosan mit, vagyis inkább mit nem kap a taxis az általa befizetett, borsos összegű tagdíj fejében. Igazából jó, vagy legalábbis pozitív dolgot még fuvarkufárról leírni nem tudtunk, különösen nem a pandémia és az ahhoz kapcsoló gazdasági válság kezdete óta.

Ezért is voltunk erősen szkeptikusok, amikor alig pár napja egy újabb logó jelent meg a fővárosi taxis piacon. Így hát megkerestük őket, meséljék el, ők mitől jobbak, ha már a nevük is Best, azaz „legjobb”. Próbáltunk találni kontaktot a cégvezetőhöz, mert hát, ugye, fejtől bűzlik a hal. Legalábbis ezt gondoltuk, de „fejet” nem találtunk. A Best ugyanis nem cég, nem Kft vagy Bt, hanem egy Egyesület.

Innen ered a név is: A Budapesti Taxisok Saját Taxitársasága Egyesület névből született egy kis szójátékkal a

Budapesti Taxisok
Egyesülete
Saját
Taxisársaság

Mivel egyesület, így nincs főnök, a vezetőket a tagok maguk választják. Elnökük Pfeiffer Péter, szakmai vezetőik Pólya Sándor és Török Vilmos, Béres Béla “Pocak” pedig a diszpécserszolgálat vezetője, akiket a szakmában igen sokan ismernek és elismernek, és akiknek neve garancia a tisztességes és taxisbarát bánásmódra.

Egyesületi díj van, melynek összege havonta 37.500,- forint. A befolyó összeget teljes egészében a fenntartásra fordítják. Az átláthatóság érdekében nincs pénztár és nincs készpénzforgalom, minden átutalással működik.

Az egyesületi díjjal kapcsolatosan két jó hírt is hallottunk. Az egyik az, hogy aki most, az indulás hónapjában, azaz szeptemberben belép, annak a jövő év januári és februári díjat elengedik. Ezzel két olyan hónap költségeit spórolják meg a tagoknak, amely amúgy sem túlzottan pörgős.

Az egyesület vezetése tervei között az szerepel, hogy ahogy nő a tagok létszáma, úgy csökken majd a díj is, hiszen a fenntartási költségekkel egy évre mindig előre tudnak számolni.

Tehát az újonnan indult taxis társaság legnagyobb előnye, hogy a valós munkát végző taxisok két év alatt nagyjából egy komplett, új taxi árát meg tudják spórolni azáltal, hogy nem kell a semmirevaló tagdíjakat behordaniuk a fuvarkufároknak. Ha csak százezer forint tagdíjjal számolunk, az két évre 2 millió 400 ezer forint, míg ez az összeg a Best Taxinál 900 ezer forint, és ha csökken a befizetendő díj – márpedig ez a terv, a létszámnövekedéssel egyenes arányban -, akkor csak kevesebb lehet. Egyszóval itt nem lesz pandémiára, válságra, nagymama gyöngytyúkjának vesebajára hivatkozva díjemelés.

A másik jó hír a díjjal kapcsolatban, hogy ha a taxis szabadságra akar menni, vagy beteg lesz, azokra a napokra nem kell ezt az összeget fizetnie, hiszen nem végez munkát és nem veszi igénybe az egyesület szolgáltatásait. Ez is teljes mértékben újdonság a többiekhez képest.

Bár még csak most indult a dolog, már most több olyan együttműködő partnerrel büszkélkedhet az egyesület, ahol a tagok igen jelentős kedvezményt kapnak, és ezek mindegyike a munkájukat segíti elő és teszi hatékonyabbá.

Szintén lényeges kérdésnek tartottuk, hogy milyen pluszt kapnak a taxisok a befizetett díjért cserébe a címeken kívül. Nos, ami a leglényegesebb a Best Taxinál, hogy az egyesületi tagok számára érdekvédelem és jogi tanácsadás, segítség is jár, azaz nem kell a csak névleg létező, de semmi hasznosat nem ténykedő „érdekvédőkre” hagyatkozniuk, bár ezt eddig sem tették, mert nem tehették. A Best Taxi biztosítja számukra az érdekvédelmet, és vitás esetekben jogi segítséget nyújt, akár a hivatalos szervekkel szemben is.

És hogy honnan lesznek címek? Nos, már vannak! Sőt, annyira vannak, hogy az első hétvégén majd’ ezer hívás futott be a diszpécserközpontba. Ennek egyik oka lehet a vonzó logó, a dizájnelemek és az ügyfelek számára könnyen megjegyezhető, rövid hívószám. Remélhetőleg, az applikáció is hamarosan elindul, ahogy az adminisztratív dolgok lezárulnak, de a tesztelés már folyamatban van.

Röpke időt töltöttünk csak el a cég barátságos irodájába, ez alatt az idő alatt több rendelés is befutott a telefonszámra, és tanúi lehettünk három új taxis egyesületi tag csatlakozásának, belépésének is.

Addig is: érdemes megjegyezni az utasoknak a

1416-os

hívószámot, a taxisoknak pedig hívni a

+361/3556321

hívószámot, ha csatlakozni akarnak a végre valóban taxis-, és egyúttal utasbarát, minőségi szolgáltatást kínáló szerveződéshez, ahol nem az öltöny meg a nyakkendő hazudja a színvonalat.

Taxis Terka